isviçre 15-25.06.2006

Perşembe sabahı 4 motosiklet düşüyoruz yine yollara. Bu defa Adnan ve Sami eşleri Ayşegül ve Rana’da ekibe katılıyor. Hedef Yunanistan, italya üzerinden güney Fransa sahillerinden isviçre Alpleri. Yolculuk ile birlikte yağmur da başlıyor.

Sınıra gelmeden Adnan'ın bozulan motorunu tamir ediyoruz fakat sınırı geçer geçmez yeniden bozulan motora sağnak yağmur altında ne yaptıktıysak olmuyor.

Alexandroupoli
Çekiciyle getirdiğimiz motoru Aleksandrapouli'deki tamirci her yerini sökmesine rağmen arızayı bulamıyor. Gece yarısı pijamasıyla gelen ihtiyar tamirci de (3. tamircimiz) motoru yapamıyor ve geceyi burada geçiriyoruz.

Parklarda uyuyarak gecirdigimiz cuma günü motosikletle gidip Xanthi`den alınan parçada işe yaramayınca motoru kamyonetle Xanthi`deki BMW servisine götürüp Adnan`la Ayşegül’ü bırakıp yola devam ediyoruz.

Metsovo
Metsovo'da öğle yemeğinin ardından gece yarısına doğru vardığımız Selanik`te Agora meyhanesinde içtiğimiz uzolar bile arkadaşlarımızı bırakmanın burukluğunu gidermiyor.

Ancona
Cumartesi sabah dağ yollarından geçerek italya (Ancona) feribotuna yetişiyoruz. BMW servisindeki Türk tamirci bozulan parçayı eski bir BMW’den sökerek motoru tamir ediyor ve Adnan`lar pazar sabahı kalkan Venedik feribotuyla peşimizden geliyor. Planlarımıza göre Fransa-isviçre sınırında bize yetişecekler.

Bologna

Pazar öğle saatlerinde vardığımız italya`da feribottan iniyoruz. Yemek molası Bologna’da ve tabiki menüde spagetti bolonez var.

San Remo

Kaybettiğimiz bir günü kazanmak icin 720 km. yol yaparak geceyi Fransa sınırındaki San Remo`da geçiriyoruz.

Monte Carlo
Ertesi sabah Monaco-Monte Carlo’da Formula1’in yapıldığı caddeleri motorla geçiyoruz.

Cannes
Sonrasında Napoli’yi andıran Nice`i gezerek geldiğimiz Cannes`te denize girip kumsalda güneşleniyoruz.

Güney Fransa sahillerinden kuzeye doğru yolumuza devam ediyoruz ve Alpler bütün görkemiyle karşımızda.

Chamonix Pazar gecesi Fransa’nın isviçre sınırı yakınlarındaki Albertville'de kalıyoruz. Aynı gün 870 km. yol yapan Adnan 280 km. gerimizde geceliyorlar. Ertesi gün öğleye doğru bize yetişiyor ve hep beraber isviçreye doğru yola çıkıyoruz.

Öğle yemeği molası mavi buzullarla kaplı Avrupa’nın en yüksek dağı olan Mont Blanc'ın (4.807 m.) eteklerindeki Chamonix'de.

Mont Blanc

Moladan sonra Alpleri geçmek için 11.5 km. uzunluğundaki Mont Blanc tüneli yerine dağ yollarını tercih ediyoruz ve geceyi geçireceğimiz Zermatt'a varıyoruz.
Furkapass
Salı sabahı isviçre’nin dağ köylerini dolaşarak 2.430 m yükseklikteki Furka geçidinden geçiyoruz.

Etrafımızda sincaplar kunduzlar cirit atıyor.
Geçide doğru tırmanırken Adnan virajda bariyerlere çarpıyor. Kırılan aynayı tamir ediyoruz, zedelenen yan çanta için yapacak bir şey yok, yola devam. Dönünce Adnan’a kurşun döktürecez.

Luzern gölü yolu, düşen kayalar yüzünden kapandığı için interlaken gölüne çeviriyoruz rotayı. Göle vardığımızda bastıran sağnak yağmur ve sis yüzünden dönüş yolundaki Alp geçişinde zorlanıyoruz. Günün sonunda ulaşabildiğimiz ve ıslak girdiğimiz 17 km.lik Gotthard tünelinden kurumuş olarak çıkıyoruz.

Lugano
isviçre’nin italya sınırındaki Lugano gölünün kenarrıda yediğimiz akşam yemeği günün zorluklarını unutturuyor.
Como
Çarşamba sabahı Lugano gölünün kıyısından italya’ya geçiyoruz. Como gölünde mola verip Venedik’e doğru yola devam.
Venedik Ertesi gün öğleyin kalkacak Yunanistan feribotuna kadar Venedik’teyiz

Venedik’ten 22 saat süren feribot yolculuğunun ardından cumartesi sabahı Yunanistan’a varıyoruz ve soluğu Selanik’teki Agora meyhanesinde alıyoruz. Uzoyu fazla kaçırınca sabah kalkmak biraz zor oluyor tabi ama yolda yakalandığımız yağmur ölüyü bile diriltir.
Alexandroupoli
Öğle yemeği molası vereceğimiz Alexandroupoli’ye kadar yağmur durmuyor. Sınırı geçip pazar günü dönen tatilciler yüzünden 650 km.yi 12 saatte gidip eve ancak akşam varabiliyoruz.