Uzun bir aradan sonra Kolombiya
motosiklet turu için Sinan ve Murat ile birlikte yollardayız. 14 saatlik Bogota
uçuşuna Cali aktarması da eklenince yolculuğumuz 20 saati buldu. New York’tan
gelecek olan Osman ve Metin’in uçağı fırtına nedeniyle iptal olunca
bulabildikleri tek aktarma Peru üzerinden geliyorlar Cali’ye.
6 Mart sabahı motorlarımıza binip
yola çıkıyoruz. Rehberimiz Dennis Cali’ye yerleşmiş bir Alman, aynı zamanda da motosiklet akrobatı.
Escobar’dan sonra Kolombiya’da
uyuşturucu ticaretini yöneten Cali karteli yüzünden şehir polis ablukasında.
Şehrin dışına doğru çıktıkça kenar mahallerde sık sık polis kontrol noktalarından
geçiyoruz.
Pavas
Restrepo
Calima
Medellin
İki gün kalacağımız ebedi bahar şehri Medellin And Dağlarının bitimine kurulmuş. Otelimiz güvenli bir bölgede olmasına rağmen otelin bütün güvenlik görevlileri silahlı. Metin’in doğum gününü kutladığımız akşam yemeğine Osman’ın New York’tan sürpriz yaparak gelen arkadaşı Jeff ile Allen de katılıyor.
Ertesi gün şehri gezdirecek yerel rehber bizi ilk olarak Escobar’ın mezarına götürüyor, yol boyu onunla ile ilgili hikayeler anlatıyor. Medellin halkı Escobar’ı hala çok seviyor.
Dünyanın en uzun teleferik hattı olan metro cable toplu taşıma aracı olarak ilk defa Medellin’de kullanılmış. Metro ile bağlantılı olan teleferik dağlık şehirde hızlı ve kolay ulaşım sağlıyor.
Pavas
Kahve
molası Pavas’ta.
Restrepo
Daha
sonra Restrepo üzerinden Calima gölünün bulunduğu vadiye doğru iniyoruz.
Yolda devrilen bir tır yüzünden
yarım saatten fazla beklemek zorunda kalıyoruz.
Calima
Su sporları merkezi olan Calima
gölü kıyısındaki öğle yemeğinden sonra yola henüz çıkmışken Osman düşüyor ve
ayağı motorun altında kalıyor. Buz kompresinin ardında Osman ve motorunu
arkamızdan gelen araca yükleyip yola devam ediyoruz.
Kolombiya dünyada en çok canlı
türünün bulunduğu ikinci ülke ve bu kadar çok canlının yaşadığı zengin bir
doğal yaşam alanına sahip. Kendine has doğası olan yüksek irtifadan aşağı doğru
indikçe doğa inanılmaz bir şekilde zenginleşiyor.
Valle Del Cauca nehrini akıntı
ile hareket eden bir sal ile geçiyoruz.
Bu gece kalacağımız Montenegro yolunun başlangıcı stabilize, sonrası otoban. Kolombiya’da otoban motosikletlere ücretsiz olduğu gibi gişelerde motorlar serbestçe geçebilsin diye özel bir yol bile var.
Ülkede motosiklet kullanımı çok
yaygın, yolda her türlü motosiklet kullanan her yaştan insan var. Bugün iki
tane motosiklet kazası görüyoruz.
İkinci durağımız Manizales’e
geldiğimizde hastanede röntgen çektiren Osman’ın ayağının kırıldığı anlaşılıyor
ve ayağını alçıya alıyorlar. Tura arkamızdan gelen araçla devam edecek
maalesef.
Los Nevados
Ertesi gün 4.000 metre
yüksekliğindeki Los Nevados Ulusal Parkına doğru yola çıkıyoruz. And Dağlarının
virajlı ve sisli yollarında ortalama 30 derecelerde olan hava sıcaklığı 5 dereceye
düşüyor.
Mariquita
Bugüne kadar yaptığımız en
virajlı ve keyifli sürüşlerden biriydi, gece kalacağımız Mariquita’ya
vardığımızda herkesin keyfi yerinde.
And Dağları video link
Navarro Köprüsü
9 Ocak sabahı Magdalena nehri
boyunca kuzeye doğru yola devam ediyoruz. İlk durak Golden Gate köprüsünü yapan
San Francisco Bridge Company’nin 1894’te inşaa ettiği Navarro Köprüsü, Güney
Amerika’da yapılan ilk çelik köprü.
Hacienda Napoles
İkinci molamız Escobar’ın
çiftliğinde. Çiftliğin girişine dünyanın en zengin insanı olmasını sağlayan
uyuşturucu kaçakçılığını ilk defa yaptığı uçak var. Polis saklanan paraları
bulmak için çiftlikteki bütün binaları yıkıp her yeri kazmış, çiftlik şu an tematik
park olarak ziyarete açık. Kolombiya’da toprağa gömülü çok büyük miktarda para
var hala.
Cocorna Şelalesi
Öğle yemeğini Cocorna Şelalesinde yemeği planlarken bütün gün aralıklarla yağan yağmur şiddetlenince yemek molasını daha önce verip şelaleye sonra gidiyoruz.
Cocorna Şelalesi
Öğle yemeğini Cocorna Şelalesinde yemeği planlarken bütün gün aralıklarla yağan yağmur şiddetlenince yemek molasını daha önce verip şelaleye sonra gidiyoruz.
Guatape
Bu gece kalacağımız Guatape
1700’lerden kalma bir kasaba. Binaların cephesindeki zocalos denilen renkli
kabartmaların çoğu 20. yüzyılın başında yapılmış.
750 basamakla 220 metre
yüksekliğindeki Guatape kayasına çıkıp fotoğraf çekmek ekibin en genç üyesi
olarak bana düşüyor. Basamakların ortalarında iki hemşirenin görev yaptığı
kayaya oyulmuş odacıkta fenalaşanlara tıbbi müdahale yapılıyor.
Medellin
İki gün kalacağımız ebedi bahar şehri Medellin And Dağlarının bitimine kurulmuş. Otelimiz güvenli bir bölgede olmasına rağmen otelin bütün güvenlik görevlileri silahlı. Metin’in doğum gününü kutladığımız akşam yemeğine Osman’ın New York’tan sürpriz yaparak gelen arkadaşı Jeff ile Allen de katılıyor.
Ertesi gün şehri gezdirecek yerel rehber bizi ilk olarak Escobar’ın mezarına götürüyor, yol boyu onunla ile ilgili hikayeler anlatıyor. Medellin halkı Escobar’ı hala çok seviyor.
Dünyanın en uzun teleferik hattı olan metro cable toplu taşıma aracı olarak ilk defa Medellin’de kullanılmış. Metro ile bağlantılı olan teleferik dağlık şehirde hızlı ve kolay ulaşım sağlıyor.
Comuna 13
Teleferik turundan sonra şehrin
en tehlikeli suç ve uyuşturucu merkezi iken graffiti sayesinde turizme açılan Comuna
13’e gidiyoruz. 2002 yılında komünist gerillalar ile uyuşturucu çetelerine
karşı yapılan Orion harekatı ile suçtan temizlenen Comuna 13 dik bir yamaçta
olduğu için Escobar tepeye kadar çıkan pek çok yürüyen merdiven yaptırmış.
Botero Parkı
Medellin doğumlu olan Botero’nun
heykellerinin bulunduğu park uzakta olduğu ve hava kararmaya başladığı için
ekip otele dönüyor, parka tek başıma gidiyorum.
Parkın yanındaki bit pazarı
biraz tehlikeli olsa da çok renkli.
Cali
Turun 7. gününde Medellin’de
kalmaya karar veren Osman’a veda ederek bugüne kadar kuzey olan rotamızı güneye
dönüş yoluna çeviriyoruz.
Yolumuzun üzerinde heyelan
meydana geliyor ve bir araba toprak altında kalıyor. Büyük kısmı yağmur ormanı
olan Kolombiya’da yağan şiddetli yağmurlar yüzünden sık sık toprak kayması
meydana geliyor.
Yol kapandığı için daha uzun,
virajlı ve yoğun trafiği olan alternatif bir güzergahtan gitmek zorunda
kalıyoruz. Panamerikan karayolu yapımı yüzünden sık sık durup bekliyoruz. Son
50 kilometrede yağan yağmur da eklenince 310 kilometreyi 9 saatte
gidebiliyoruz.
Salento
Kahve üretiminde dünya üçüncüsü
olan Kolombiya’nın en fazla kahve yetiştirilen yeri Salento’da turdaki son
gecemizi geçiriyoruz. Yüksek irtifada, dağlık arazide yetişen kahve için
ülkenin coğrafyası çok uygun.
El Ocaso
Ertesi sabah El Ocaso kahve
çiftliğine gidip dalından bardağa kahvenin bütün aşamalarını görüyoruz.
Salento video link
Öğleden sonra Cali’de
motorlarımız teslim edip akşam uçakla Bogota’ya gidiyoruz. Panama aktarmalı 16
saatlik uçuşa 8 saat farkı da eklenince Pazar sabah bindiğimiz uçaktan
Pazartesi sabah iniyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder